torsdag 3 maj 2007

Babysim



Varje måndag sedan augusti i fjol går vi på babysim i Oxie tillsammans med Linda och Ella. Det har gått lite i vågor för Linnea men mestadels av tiden har varit jätterolig. Just nu är hon gladare än nånsin i det. (Förutom när vår simlärare Bianca tar fram cyklopen och ska ta undervattensbilder.. Då klamrar hon sig fast vid mig och blir jätterädd!) Vi är i stora bassängen till en början nu. Där får de dyka från kanten, sittande både framlänges och baklänges, hoppa i själva, sitta på min rygg och dyka med mig, hålla sig fast själv på ryggen när jag simmar .och en massa andra roliga övningar En viktig sak som vi tränar mycket är att de ska alltid ta sig tillbaka till kanten och helst kunna hålla sig fast själv där. Sedan sjunger vi förstås och har olika rörelselekar, t.ex Små grodorna, Kalle Anka satt på en planka, Prästens lilla kråka, Lilla simbarn osv. Efter simmet är det dusch och omklädning. Skåpen är som ni ser jätteroliga
att leka med! Hngriga är de såklart så vi äter alltid lunch där och sedan somnar de gott i bilen.







1 kommentar:

Anonym sa...

Hej min lilla docka.
Tänk vad roligt att få bada varje vecka. När du och jag träffas i sommar ska vi bada jättemycket.
Hoppas vi ses snart så du inte glömmer av mig...
Pussar och Kramar Hanna